Demontaż pojazdów w naszej firmie

Zgodnie z ustawą o recyklingu pojazdów jedynie stacje demontażu są uprawnione do przeprowadzania procedury kasacji pojazdów wycofanych z eksploatacji a co za tym idzie, do wystawiania zaświadczenia o przyjęciu pojazdu, który jest podstawą wyrejestrowania pojazdu.

Dokumenty, które są potrzebne do zezłomowania pojazdu:
  • Dowód rejestracyjny lub w przypadku zagubionego lub zatrzymanego dokumentu, zaświadczenie potwierdzające dane lub kopia dowodu rejestracyjnego z Wydziału Komunikacji
  • Karta pojazdu jeśli była wydana
  • Tablice rejestracyjne ( w przypadku braku tablic, podpisać oświadczenie o ich zagubieniu, skradzeniu lub zniszczeniu
  • Dowód osobisty właściciela pojazdu, w przypadku gdy istnieje współwłasność pojazdu, zaświadczenie o demontażu musi być podpisane przez wszystkich właścicieli lub podpisane upoważnienie do złomowania przez jedną osobę
  • Umowa kupna sprzedaży – w przypadku gdy pojazd został zakupiony, a nie jest jeszcze zarejestrowany. W przypadku większej ilości umów, należy przedstawić wszystkie od pierwszego właściciela widniejącego w dowodzie rejestracyjnym do ostatniego nabywcy złomującego auto
  • W przypadku gdy współwłaścicielem pojazdu jest bank lub firma leasingowa należy przedstawić zgodę na zbycie pojazdu lub potwierdzenie zakończenia umowy kredytu lub leasingu
  • W przypadku śmierci współwłaściciela należy przedstawić postanowienie z sądu
  • Ponadto pojazd powinien posiadać czytelne znaki identyfikacyjne tj, nr nadwozia.
Po przyjęciu pojazdu do stacji demontażu właściciel otrzymuje:
  • Zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do stacji demontażu, potrzebne do wyrejestrowania pojazdu oraz do firmy ubezpieczeniowej
  • Unieważniony dowód rejestracyjny
  • Unieważnione tablice rejestracyjne
  • Unieważnioną kartę pojazdu – jeśli była wydana